نظر فرهاد اصلانی درباره سیمرغ مردمی

image_800_515

فرهاد اصلانی می‌گوید تصمیم‌ نهایی در جهت استقبال از فیلم را مردم می‌گیرند. پس سیمرغ مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است.
باشگاه خبرنگاران جوان: فرهاد اصلانی می‌گوید تصمیم‌ نهایی در جهت استقبال از فیلم را مردم می‌گیرند. پس سیمرغ مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرهاد اصلانی بازیگر سینما در خصوص وجود ستاره در فیلم‌ها برای جذب مخاطب گفت: «به نظرم این بحث زیاد جدی و ملاک نیست و ملاک اصلی تولید و ارائه فیلم خوب است؛ چون بازیگران از هر جنسی چه آن‌هایی که در تئاتر شناخته شده هستند و چه آن‌هایی که در سینما ستاره شده‌اند، همگی مشغول کار هستند.»

وی در خصوص نارضایتی مخاطبان از برخی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: «ما در گفت‌وگو اول باید اجازه بدهیم، طرف مقابل حرفش را بزند بعد تصمیم بگیریم بیرون رفتن از برج میلاد این گونه نیست. اتفاقا من دیدن فیلم را در سالن‌های دیگر تجربه کردم. مردم با حوصله فیلم را می‌بینند. به نظرم در ۲۰ دقیقه و زمان کوتاه نمی‌توان تصمیم گرفت. از طرفی فضای جشنواره برای فیلم دیدن خوب نیست.»

وی افزود: «اتفاق افتاده فیلم‌های خوبی در یکی دو سال اخیر کار کردم؛ اما سرنوشتش در جذب مخاطب برعکس عمل کرده است. یعنی به خاطر حوصله‌ی کم، برخورد خوبی با فیلم نشده که جای تأمل دارد.»

اصلانی ادامه داد: «من حتی گرفتن جایزه در جشنواره را نیز در جهت جذب مخاطب و فروش فیلم‌ها ملاک نمی‌دانم. چون جشنواره فجر دولتی است و انتخاب‌هایش با سلیقه‌ای که دارد همسو خواهد بود. در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که مردم تصمیم می‌گیرند، چه فیلمی را ببینند پس سیمرغ مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است.»

این بازیگر در مورد ویژگی فیلم «دختر» اظهار داشت: «جدا از اینکه میرکریمی سابقه قابل قبولی برای تماشاچی دارد، فیلم «دختر» از جنسی دیگر و فیلمی متفاوت است. یعنی بر خلاف فیلم‌های پرتنشی که وجود دارد این فیلم قصه‌ای نرم و قابل تأمل را روایت می‌کند. خود من نیز به شخصه و به عنوان مخاطب از ته دل فیلم را دوست دارم.»

اصلانی از نقشش در فیلم «دختر» این‌گونه صحبت کرد: «نقش پدری که با دخترش به مشکل برمی‌خورد را ایفا می‌کنم و فیلم این موضوع را بررسی می‌کند. از طرفی چون دختر خودم درگیر کنکور است برای من لذت‌بخش بود.»

وی افزود: «حرف «دختر» بیان گفت‌وگو بین دو نسل است و هشدار می‌دهد اگر گفت‌وگو سر وقت خود انجام نشود، منجر به فاجعه می‌شود. به این جهت فکر می‌کنم فیلم خوبی است.»

اصلانی عنوان کرد: «فیلم سینمایی «دختر» از آن دسته فیلم‌هایی است که باید با گذشت زمان در ذهن مخاطب ته‌نشین شود و مطمئنم مانند دیگر کارهای میرکریمی کم‌کم مخاطبش را پیدا می‌کند. «دختر» فیلمی جوان، روان و رئال و به روز است و به جزئیات توجه دارد و از طرفی شکل اجرایی آن نسبت به دیگر فیلم‌های میرکریمی متفاوت است.»

نوشته نظر فرهاد اصلانی درباره سیمرغ مردمی اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

عکس

شهرداری

Comments are closed.