مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: احتمال بارش باران پراکنده در تهران

1437510265782_khahi-3

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارش و برف مناطق مختلف کشور را در روزهای آینده تشریح کرد و گفت: آسمان تهران در روز جمعه ۳۰ بهمن، نیمه ابری، اوایل شب ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، اوایل وقت امروز (پنجشنبه، ۲۹ بهمن) در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، که بتدریج از ناپایداری در این مناطق کاسته می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز با فعالیت یک سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز و بتدریج برخی مناطق شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و در ارتفاعات بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد، این سامانه اوایل وقت روز جمعه ۳۰ بهمن، در شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده شده و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر روز جمعه با تاثیر سامانه بارشی دیگری در شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور ابرناکی و بارش باران و برف شروع می‌شود و بتدریج گستره بارش‌ها دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد.

به گفته وظیفه، فعالیت این سامانه شدت نداشته و بارش‌ها در مناطق متاثر از آن به صورت پراکنده خواهد بود، همچنین بعدازظهر روز جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور طی روز شنبه گرد و غبار و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز جمعه، نیمه ابری، اوایل شب ابری و احتمال بارش پراکنده به حداکثر و حداقل دمای ۱۷ و ۸ درجه سانتیگراد و در روز شنبه، همراه با بارش پراکنده، گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش برف، در اواخر وقت کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای ۱۶ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نوشته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: احتمال بارش باران پراکنده در تهران اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

سایت خبری زندگی

مدلینگ

Comments are closed.