مخالفت با افزایش تعرفه تلفن ثابت

چندی پیش معاون سازمان تنظیم مقررات از موافقت رگولاتوری با کلیت تغییر در بخش آبونمان تلفن ثابت خبر داده و گفته بود: هدف ما این است که طرحی ایجاد شود تا همه بازیگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار هم با تعامل به سود مشترک برسند.

به گزارش ایسنا، در خبرها گفته شد که مخابرات برای تعدیل تعرفه تلفن ثابت به رگولاتوری ارتباطات سه پیشنهاد ارایه کرده است.

بر این اساس گفته شد که مخابرات حدود دو سال است که تعرفه تلفن را برای مکالمات شهری ۳۰ ریال و مکالمات بین استانی ۳۳۰ ریال ثابت نگه داشته‌ و از سوی دیگر حدود شش میلیون اشتراک تلفن دارد که عملا بلااستفاده است. این در حالی است که برای این مشترکان حداقل حدودا چهار هزار تومان از سوی مخابرات هزینه می‌شود اما آنها تنها ۱۰۰ تومان آبونمان می‌پردازند.

در این زمینه داوود زارعیان – سخنگوی شرکت مخابرات – تاکید کرد که ما به دنبال افزایش غیرمنطقی تعرفه‌های تلفن نیستیم، بلکه علاقه‌مندیم تا آبونمان‌ها تعدیل پیدا کنند، طبیعی است که تعدیل باید منطقی باشد تا موجب توسعه شبکه مخابرات شود و شاهد زیان‌دهی پنج و نیم میلیون خط تلفن ثابت نباشیم که خدماتی را دریافت می‌کنند، اما عملا از آنها استفاده‌ای نمی‌شود، زیرا این خطوط هزینه‌های نگهداری خاص خود را دارند.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، مخابرات بنا دارد تا چهار سال آینده مبلغ ۷۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند تا از این طریق شبکه‌های تلفن و مخابرات را بازسازی و بعضا نوسازی کنیم.

اما از سوی دیگر صادق عباسی شاهکوه – معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – نیز با تایید ضرورت تعدیل آبونمان گفته بود: تعدیل آبونمان به تنهایی نمی‌تواند مشکلات مخابرات را حل کند، زیرا امروزه مردم به سرویس‌ها و خدمات جدید نیازمندند، مخابرات باید با این سرویس‌ها مخاطبان را جذب خود کند، همین امر موجب اشتغالزایی و پیشرفت مخابرات می‌شود، تاکید ما این است که مخابرات باید سرویس‌های جدید و خدمات مطلوبی را به کاربران ارائه دهند.

نوشته مخالفت با افزایش تعرفه تلفن ثابت اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

اس ام اس

باران دانلود

Comments are closed.