لوچف برگشت، رضازاده پاک شد!

سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در لیست رکوردهای جهان نام حسین رضازاده را از لیست رکورداران دو ضرب و مجموع دنیا کنار گذاشت.
ایران ورزشی: سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در لیست رکوردهای جهان نام حسین رضازاده را از لیست رکورداران دو ضرب و مجموع دنیا کنار گذاشت. با رکوردی که لوچف در مسابقات جهانی به ثبت رسانده بود او رکورددار دوضرب و مجموع دسته سنگین وزن بود اما پدیده شومی به نام دوپینگ باعث شد تا این رکورد بار دیگر به نام ایران باشد اما حالا یکبار دیگر همه چیز تغییر کرده است.

در جریان مسابقات جهانی وزنه‌برداری قهرمانی جهان در هوستون آمریکا آلکسی لوچف روس در دو ضرب دسته فوق سنگین رکورد ۲۶۴ کیلوگرم را به ثبت رساند تا رکورد ۲۶۳ کیلو گرمی حسین رضازاده را به نام خودش بزند. او با وزنه ۲۱۲ کیلوگرم که در یکضرب به ثبت رسانده بود با ۴۷۵ کیلوگرم رکورددار مجموع دسته ۱۰۵+ کیلوگرم دنیا شد. رکوردی که البته چند روز بیشتر هم دوام نیاورد و با اعلام اسامی وزنه‌بردارانی که در هوستون آمریکا دوپینگ کرده بودند نام حسین رضازاده بار دیگر به جمع رکوردداران دنیا برگشت چرا که لوچف به اتهام دوپینگ نامش در بین محرومان قرار گرفته بود. همان موقع حسین رضازاده یک مصاحبه جالب توجه انجام داد با این مضمون که: «من این رکوردها را چندین مرتبه در مسابقات جهانی و المپیک زده و زحمت کشیده بودم. هر وزنه‌برداری باید زحمت بکشد و مردانه مدال بگیرد و رکوردها را بشکند. ورزشکاران در وهله اول باید بیشتر تلاش کنند تا پاک به این رکوردها دست یابند. لوچف هم قهرمان بود و مدال‌های زیادی داشت اما در نهایت دیدید دوپینگش مثبت شد.»

دوپینگی اعلام شدن این وزنه‌بردار روس در حالی رخ می‌داد که برای اولین بار بود آزمایش وزنه‌بردارانی که تست دوپینگ داده بودند در آمریکا آزمایش می‌شد و همین باعث شد تا سر و صدا و شائبه‌های زیادی در این باره به وجود بیاید. حتی کار به جایی رسید که وزیر ورزش روسیه در مصاحبه‌ای رسمی به حمایت از لوچف پرداخت و در واقع از همان روز مشخص شد که روس‌ها به این آسانی‌ها کوتاه نخواهند آمد. با گذشت سه ماه از این جار و جنجال‌ها حالا یک بار دیگر سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری همه را غافلگیر کرده است.

این بار در شرایطی که در حال جست و جو در جمع رکوردداران دنیا روی سایت فدراسیون جهانی بودیم با مشاهده نام لوچف روس شگفت زده شدیم. سایت فدراسیون جهانی نام آلکسی لوچف وزنه‌بردار روس را یک بار دیگر به جمع رکوردداران دنیا برگردانده و این یعنی اینکه نام حسین رضازاده از بین رکوردداران دنیا حذف شده است. البته هرچه روی سایت فدراسیون جهانی جست و جو کردیم نتوانستیم خبری پیدا کنیم که نشان دهنده منفی اعلام شدن تست دوم لوچف باشد اما نکته جالب توجه این است که برخلاف چند ماه قبل که اسامی دوپینگی‌ها اعلام شد این بار نام لوچف در بین دوپینگی‌ها نیست! به نظر می‌رسد که فدراسیون جهانی بی سر و صدا خواسته نام لوچف را از بین دوپینگی‌ها کنار بگذارد. حال در پشت پرده چه اتفاقی افتاده یا اینکه واقعا تست دوپینگ لوچف منفی بوده هنوز به طور دقیق مشخص نیست. فدراسیون جهانی هم هنوز هیچ بیانیه‌ای را در این باره صادر نکرده اما چیزی که مشخص است نام حسین رضازاده از فهرست رکوردداران دنیا در دو ضرب و مجموع پاک شده و نام لوچف به جای آن قرار گرفته است. همیشه رسم بر این بوده که جواب تست دوم ورزشکاران دوپینگی هم مثبت اعلام می‌شود اما با این وضعیتی که در جدول رکوردداران به وجود آمده مشخص است که فدراسیون جهانی قصد دارد تست دوم لوچف را در اقدامی نادر منفی اعلام کند.

بازگشت لوچف به جمع رکوردداران دنیا یک اتفاق دیگر هم در پی داشته است. روس‌ها با توجه به افزایش تعداد دوپینگی‌های‌شان در سال ۲۰۱۵ در آستانه حذف از بازی‌های المپیک قرار داشتند. با لیست جدیدی که سایت فدراسیون جهانی اعلام کرده روس‌ها در مسابقات جهانی هیچ دوپینگی نداشته‌اند و این یعنی روس‌ها حالا خطر حذف از بازی‌های ریو را دیگر در مقابل خود نمی‌بینند.

نوشته لوچف برگشت، رضازاده پاک شد! اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

بازار بورس

موزیک جوان

Comments are closed.