سالار عقیلی باز هم برای وطن خواند

1455319643028_Mehdi Ghasemi-6اعضای ارکستر «وزیری» شامگاه ۲۳ بهمن‌ماه سازهای‌شان را در تالار وحدت کوک کردند تا سالار عقیلی باز هم برای وطن بخواند.

به گزارش ایسنا، سومین شب جشنواره‌ی موسیقی فجر با اجرای ارکستر «وزیری» به سرپرستی کیوان ساکت همراه بود تا با حضور نوازندگان باتجربه که برخی از آن‌ها سابقه‌ی نوازندگی در ارکستر ملی را هم دارند، مخاطبان مهمان موسیقی ایرانی شوند.

«موج» اولین قطعه‌ای بود که با حضور کیوان ساکت روی صحنه برای حاضران نواخته شد. «ابر می‌بارد» با کلامی از امیرخسرو دهلوی، «نوروز ۹۴» با کلام محمدتقی ساکت، «ترا من چشم در راهم» با کلامی از نیما یوشیج و «نوروز ۷۵» با کلام فریدون مشیری از جمله قطعاتی بودند که در بخش اول اجرا روی صحنه رفتند. سالار عقیلی البته قطعه‌ی «ای‌ وطن» را نیز که از آثار زنده‌یاد وزیری است، برای مخاطبان اجرا و بار دیگر مخاطبان خود را مهمان قطعه‌ای با حال و هوای ایرانی کرد.

تنفس ۱۵ دقیقه‌ای مقدمه‌ای بود تا اعضای ارکستر، ساز خود را برای قطعه‌ی «راز مهتاب» کوک کنند. همچنین در این بخش، ژاله صادقیان به‌عنوان گوینده در کنار اعضای ارکستر قرار گرفت و این قطعه‌ی بی‌کلام برای سه‌تار و ارکستر اجرا شد.

از آنجا که این اجرا با یک تأخیر طولانی آغاز شده بود، کیوان ساکت ضمن عذرخواهی، در این‌باره توضیح داد: تاخیر برای آغاز این اجرا ناخواسته بو؛ زیرا کنسرت گروه قبلی دیرتر از موعد به پایان رسید و قطعا تست صدای ما هم کمی زمان‌بر بود. ببا این‌حال برای این تاهیر که البته باعث آن ما نبودیم، از شما عزیزان عذرخوایه می‌کنم.

او وقتی که قرار شد، قطعه‌ی «نگاه» را با کلام فریدون مشیری اجرا کند، توضیح داد:‌ زنده‌یاد فریدون مشیری وقتی در یک سال آخر زندگی به‌سر می‌برد و با بیماری مهلک سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کرد، این قطعه را در منزلش سرود و در نهایت هم فقط سه بیت آن را روایت کرد.

«کوچه» از دیگر قطعات مشهور فریدون مشیری توسط این ارکستر اجرا شد و کیوان ساکت درباره‌ی این قطعه‌ی مشهور نیز توضیح داد: خیلی از شما این قطعه را می‌شناسید و به‌خاطر دارید. این شعر در دل عشاق قرار دارد. «کوچه» اثری است که باعث آشنایی من و فریدون مشیری شد و پس از آن من ضمن آشنایی بیشتر با او تصمیم گرفتم تا روی اشعارش کار کنم و از نظراتش هم برای بهتر شدن آثارم کمک بخواهم.

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: یادم است که وقتی در آخرین جلسه، در خدمت زنده‌یاد مشیری بودم به من گفت که قلم و کاغذ برایش بیاورم و وقتی این کار را کردم، او برایم نوشت «کمیته محترم شعر و سرود، فلانی مجاز است که آثار من از چاپ اول تا هجدهم را کار کند» و من از این بابت بسیار خوشحال شدم. امشب هم به یاد مشیری «کوچه» را برای شما اجرا می‌کنم و پس از آن هم یک ترانه‌ی ملی عاشقانه.

سرانجام این کنسرت با درخواست‌های مکرر مخاطبان، سالار قطعه‌ی «ای ایران» را به‌عنوان حسن ختام این برنامه اجرا کرد.

اجرای سالار عقیلی یکی از اجراهای پرمخاطب جشنواره‌ی سی‌ویکم بود.

نوشته سالار عقیلی باز هم برای وطن خواند اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

قدیر نیوز

Comments are closed.