رئیس جمهور: رای ما نه به کسانی است که می‎خواهند به قانون پشت کنند / دنیا با زبان تکریم با ما سخن می‌گوید نه زبان تحریم / انقلاب ایران به هیچ جناحی تعلق ندارد / رأی مردم حرف آخر

5رییس جمهور اظهار داشت: گمان نمی‌کنم هیچ کس در این مساله تردید داشته باشد که هیچ حرکت اجتماعی اگر از دل نهاد دین برآورده نمی‌شد و رهبری آن بر عهده مرجع عالیقدر و رهبر مورد اعتماد مردم نبود بسیج مردم رخ نمی‌داد.

روحانی در مراسم بیست و دوم بهمن ماه در میدان آزادی گفت: سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را به همه ملت بزگ ایران به رهبری معظم انقلاب و همه آزادی‌خواهان جهان در سراسر دنیا تبریک می‌گویم.

او افزود: درود همه ما به روان پاک امام عزیزمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همه شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سلام و تهیت به محضر ولی عصر. سی و هفت سال پیش در این ایام قیام مردم ایران برای به دست گرفتن سرنوشت کشور به نتیجه رسید مردم صد‌ها سال بود که تحت نظام سلطه زندگی می‌کردند و یک فرد مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود.

روحانی تاکید کرد: مردم در قیام‌های متعددی از جمله قیام مشروطه علی رغم پیروزی‌های فراوان نتوانستند استبداد را از سر مردم بردارند ده‌ها سال بود که قدرت‌های خارجی بر سرنوشت مردم مسلط بودند مردم دیگر تحمل استبداد و استعمار و سلطه خارجی برایشان وجود نداشت و به دنبال آرمان انقلاب بودند. آن‌ها در قالب همین سه شعار توانستند استقلال خود را بدست آورند رهایی را بدست آورند و در چارچوب اسلام و ارزش‌های دینی نظامی را که خواست مردم بود با رای قاطع برپا کنند.

او گفت: گمان نمی‌کنم هیچ کس در این مسئله تردید داشته باشد که هیچ حرکت اجتماعی اگر از دل نهاد دین برآورده نمی‌شد و رهبری آن بر عهده مرجع عالیقدر و رهبر مورد اعتماد مردم نبود بسیج مردم رخ نمی‌داد اگر اسلام بدون تصویر جوان‌گرا و سازگار با علم و دانش تبیین نمی‌شد و دین و فرهنگ کنار آرای قاطع مردم قرار نمی‌گرفت نمی‌توانست نظامی مورد تکیه مردم در اواخر قرن ۲۰ شکل گیرد. ترکیبی که امام بیان کرد و فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش اگر نبود شاهد این تحول شگرف نبودیم.

رییس دولت یازدهم ادامه داد: جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی بهت زده شده‌اند و دیدند که چقدر یک رهبر دینی و مردمی این همه می‌تواند در جهان این همه کلامش صاحب نفوذ باشد. همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی یک انقلاب سیاسی نیست و با چنین سیاستی تنگاتنگ آمیخته است. مسئله اصلی اختلاف‌ها و همواره اختلاف بر سر سیاست هماهنگ بوده است. امام با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت عبور دهد.

روحانی اظهار داشت: اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد. این مردم بودند که با وصیت امام و رهبر اسلامی گل را بر لوله‌های تفنگ زدند و چگونه امام جاذبه دارد و همه را در مسیر تمدن جذب کند. انقلاب ما انقلاب اخلاق و مسالمت‌آمیز و بدون بداخلاقی و خشونت بود و دین اسلام دین اعتدال و مهربانی برای همه مردم است. البته مردم ما در دوران انقلاب برای تثبیت انقلاب و سال‌ها برای جلوگیری از تجاوز قربانیان زیادی را فدای انقلاب کردند. امروز بعد از ۴ دهه بعد از پیروزی انقلاب مردم حس کردند و لمس کردند که مردم در برابر هیچ فشار و تهدیدی تسلیم نخواهند شد.

روحانی گفت: امروز روزی است که همه کسانی که یا به خاطر کینه و یا به خاطر بد فهمی از حرکت انقلابی مردم یا از روی بدخواهی سایه فشار بر روی مردم ایران انداخته بودند، در برابر عظمت مردم سر فرود آوردند و از گذشته خود مایوس شده‌اند.

رئیس جمهور افزود: امروز روزی است که با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته‌ای همه دنیا فهمیدند که این ملت بزرگ نه تنها در میدان نبرد می‌تواند بایستد بلکه در عرصه دیپلماسی در منطقه در عرصه استدلال در برابر جهانیان قدرت تفکر دارند.

وی با بیان اینکه مردم ایران می‌توانند حقوق خود را به کرسی بنشانند، ادامه داد: در سایه رهبری و با کمک مردم تمام قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت و تمام قطعنامه‌های شورای حکام برای همیشه به تاریخ پیوست.

روحانی گفت: اینکه گفته می‌شود ایران در پی تهدید کشورهای منطقه است دروغ می‌گویند و اینکه گفته می‌شد ایران به دنبال ساخت سلاح کشتار جمعی است بی‌پایه و اساس بوده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز شورای حکام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بالا‌تر از این‌ها افکار عمومی جهان پذیرفته‌اند که تبلیغات صهیونیست و آمریکا علیه ایران دروغ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران مردم صلح‌خواه هستند و برای ثبات منطقه تلاش می‌کنند، ادامه داد: با کمک مردم و در سایه رهبری توانستیم پروژه ایران‌هراسی را به شکست برسانیم توانستیم به جهان بفهمانیم که مردم ایران مردم صلح‌طلب در منطقه هستند.

روحانی گفت: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دوران ۳۷‌ساله تثبیت انقلاب را به پایان برده‌ایم. روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود. قدرت‌های جهانی پذیرفته‌اند که ملت ایران را نمی‌توان از صحنه جهانی دور کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه قدرت‌های جهانی و همه دنیا که زمانی علیه ایران بودند از گذشته خود معترض هستند و مایل هستند که با ملت بزرگ ایران همکاری کنند، گفت: در ماه‌های گذشته دیدید که رئیس جمهور روسیه به ایران آمد و قراردادهای مهمی به امضا رسید.

وی افزود: همچنین در کمتر از یک ماه گذشته رئیس جمهور چین به ایران آمد و توافق‌های بسیار مهم و طولانی مدت ۲۵ ساله با این قدرت منطقه منعقد کردیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به اروپا گفت: در سفر به ایتالیا و فرانسه توافقاتی به نفع ایران و برای پیشرفت کشورمان منعقد شد.

وی تاکید کرد: دنیا فهمیده‌ است که دوران زبان تحریم و زبان تحقیر به پایان رسیده و با ملت ایران تنها

رئیس دولت یازدهم گفت: دنیا امروز فهمیده است زبان تحریم و تحقیر پایان یافته است امروز هدف ما ساختن ایران آباد و پیش‌رفته است این کار در صورت انزوای ایران امکان ندارد باید از دانش جهان استفاده کنیم گرچه مردم ما دارای علم و اراده هستند امروز قادریم بهترین صنعت‌ها را در جهان عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما مستحق یک ناوگان کهنه و فرسوده ریلی، هوایی و زمینی نیستند، گفت: مردم مستحق بهترین‌ها هستند با کمک مردم ایرانی آباد و سرافراز بهتر از گذشته خواهیم ساخت با اقتصاد مقاومتی ایران را خواهیم ساخت.

روحانی تاکید کرد: ما در شرایطی هستیم که با جمعیت ۸۰ میلیونی جوانانی غیور و تحصیل کرده توان داریم که از دید اقتصادی و صنعتی با دنیا رقابت کنیم شرایط بین‌المللی برای کار مشترک آماده است این راه را ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امروز، روز تقابل جناح‌ها با هم نیست، گفت: همه باید امروز متحد شویم دست به دست هم دهیم هر گونه تقابل و منازعه خلاف منافع ملی است برای توسعه کشور نیاز به اجماع داخلی و برجام دو داریم همه باید برای ساختن ایران به اقدام مشترک ملی دست بزنیم هوش و تحصیلات و امکانات کشور می‌تواند ما را به خوبی به عرش پیشرفت و سرافزازی برساند.

روحانی گفت: شما دیدید در برنامه ۵ ساله ششم رهبری دستور دادند باید به رشد ۸ درصدی برسیم باید تمام سرمایه داخلی ما فعال شود نیاز داریم تا ۵ میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی کنیم این امکان پذیر است می‌بینیم در زمینه انرژی توانستیم در دو سال مقدار تولید آب شیرین ۱۹۰ میلیون متر مکعب در روز اضافه کنیم. ۷ فاز پارس جنوبی را به ثمر رساندیم و توانستیم در میادین مشترک نفتی که کلا ۶۹ هزار بشکه نفت در آن تولید می‌شد این تعداد را به ۱۱۰ هزار و تا پایان سال به ۲۳۰ هزار و تا پایان دولت به ۳۵۰ هزار بشکه برسانیم این نشان می‌دهد مردم آمادگی برای پیشرفت کشور دارند

وی یادآور شد: در زمینه پتروشیمی درآمد قبلی ما ۱۶ هزار میلیارد دلار بود. این میزان امسال به ۱۸ و سال بعد به ۲۴ هزار میلیارد دلار می‌رسد کشور ما توان پیشرفت در شرایط سخت را دارد در زمینه برق ما کشور اول منطقه هستیم از ۶۹ هزار مگاوات ۱۴ سد تکمیل شده و یک میلیون متر مکعب بر آب‌های پشت سد افزوده شده ۲۷۰ هزار هکتار در دو سال زمین کشاورزی را با آبیاری مدرن مجهز کردیم می‌توانیم در بخش‌های مختلف به نقطه‌ای برسیم به خود متکی باشیم ما در تمام زمینه‌ها قدرت برای حرکت در شرایط نوین داریم در همین شرایط توانستیم ۱۱ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم بازنشتگانی که حقوق پایین ۱.۵ میلیون تومان می‌گیرند از سال آینده شاهد رفاه قابل توجهی خواهند بود.

روحانی گفت: ما پاداش فرهنگیان بازنشسته را سال بعد پرداخت می‌کنیم. می‌توانیم کنار مردم معزلات مردم را حل کنیم سال بعد سال پیشرفت و شکوفایی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه انتخابات سرنوشت سازی هستیم، گفت: در دو انتخابات بزرگ مردم کنار صندوق قرار می‌گیرند انقلاب ما انقلاب میدان دادن به زن و مرد و پیر و جوان بوده است اساس انقلاب ما آزادی، آرای مردم، حقوق اساسی، اخلاق، اسلام و قانونمداری است انقلاب تعلق به جناح خاصی ندارد از آن مردم ایران است این میراث گران بهای انقلاب از آن همه آزادی‌خواهان جهان است انقلاب ما انقلاب بازگشت به اخلاق و مدنیت بوده است باید در بهار سی و هشتم انقلاب دوباره آن را بخوانیم که چگونه توانستیم برابر مشکلات باستیم چون به هویت خود بازگشتیم. انقلاب ما در سایه وحدت و یکپارچگی از همه مشکلات عبور کرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه وظیفه تک‌تک ما این است که از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم، گفت: بین اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا فاصله‌ای وجود ندارد و اصولگرایان ما اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان انقلابی هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید زبان انقلاب را روزآمد کنیم، گفت: ما اهل منطق، تفاهم و مذاکره هستیم و انقلاب در عرصه ما به معنی اهل مشارکت بودن، اهل مقاومت بودن و اهل مدارا بودن است. انقلابی کسی است که بتواند کالای ایرانی را در بازار جهانی با قدرت رقابت بالا عرضه کند. انقلابی یعنی اهل نشاط و اهل سازندگی بودن.

روحانی گفت: انقلابی کسی است که می‌خواهد ایران را بسازد و منزلت ایران را بیشتر کند و چهره رحمانی ایران را به جهان معرفی کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهایی به دروغ دم از اسلام می‌زنند که نه مسلمان هستند و نه انقلابی ادامه داد: هرکس که خطر را از ایران دور کند انقلابی است و انقلابی کسی است که برای پیشرفت کشور قدمی بردارد و برای وحدت ایران تلاش کند.

روحانی با بیان اینکه امروز باید یک اقدام مشترک ملی را برای وحدت، با اراده انقلابی و هدایت رهبری پیش ببریم، گفت: انتخابات پیش‌رو مصداق گفتمان ملی است که پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند.

وی گفت: امام هم بعد از ۴۷ روز از پیروزی انقلاب ما را دعوت به حضور در پای صندوق‌های رای کرد و به پیروزی انقلاب رای دادیم.

روحانی با تاکید براینکه مقاومت ما در سایه مشارکت است، گفت: هیچ کس نباید با صندوق رای قهر کند.

رئیس جمهور ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند اگر کسی نقدی بر نظام و حکومت دارد هم نباید با صندوق رای قهر کند. صندوق رای حق‌الناس است و باید به حق‌الناس احترام کنیم. سرمایه اجتماعی در پای این صندوق رای است.

وی با بیان اینکه اگر شهروند و جریان سیاسی ناملایمتی دیده است در عین حال باید به پای صندوق آرا برود، گفت: امروز باید بدانیم که رای شما ملت ایران حرف آخر را خواهد زد.

روحانی ادامه داد: هم در ایران و هم در منطقه و هم در جهان رای شهروندان اعم از پیر و جوان می‌تواند راهگشا برای منطقه و جهان باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: رای شما ملت عزیز در ۱۷ اسفند رای به امید، رای به قانون، رای به دفاع از حقوق ملت است و رای شما بزرگان رای به ساختن ایران در سایه گفتمان است.

روحانی ادامه داد: رای ما نه به کسانی است که می‌خواهند به قانون پشت کنند. رای ما ایران آباد و آزاد است و ما ایران را خواهیم ساخت و عظمت ملی ایران را به نقطه مطلوبش با هماهنگی خواهیم رساند.

نوشته رئیس جمهور: رای ما نه به کسانی است که می‎خواهند به قانون پشت کنند / دنیا با زبان تکریم با ما سخن می‌گوید نه زبان تحریم / انقلاب ایران به هیچ جناحی تعلق ندارد / رأی مردم حرف آخر اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

اس ام اس جدید

اس ام اس جدید

Comments are closed.