حق‎شناس: حضور مردم در انتخابات، نه به بازگشت دوباره احمدی نژاد و طرفداران اوست/ لیست درجه سه اصلاح طلبان لیست درجه یک اصولگرایان را شکست می دهد

558232_290محمد جواد حق شناس عضو ارشد حزب اصلاح طلب “اعتماد ملی” با اشاره به اهمیت دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات ۷ اسفند یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اتفاقی است که حداقل در سال جاری و یا در سالیان اخیر در حال شک گیری است.

به گزارش خبرداغ، عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با عصر ایران توضیح داد: هفتم اسفند می‌تواند جمهوری اسلامی را به قبل و بعد از خودش تفکیک کند. مردم با حضور خود در انتخابات می‌توانند بسیاری از نقش‌هایی را که برای آینده کشور طراحی شده است را برهم بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند یک باطل سحر است. تصمیم مردم می‌تواند افسون‌های دمیده شده را باطل کند.

حق‌شناس تصریح کرد: هفتم اسفند ماه و حضور مردم نه به تمامیت خواهی، نه به انحصار، نه به فساد گسترده و نه به بازگشت دوباره احمدی نژاد و طرفداران اوست.

وی ادامه داد: خیلی از سابقون انقلاب به دلیل عدم التزام به قانون و اسلام رد شده‌اند. این برخوردها هزینه بسیار سنگینی به کشور و نظام تحمیل کرد.

حق شناش گفت: مروری کوتاه به آمار رد صلاحیت‌ها نشان می‌دهد که فقط ۳۱ استاندار رد صلاحیت شدند. صدها مقام اجرایی بالادست و بلند مرتبه مانند مدیران کل و معاونین وزرا که فقط در کارنامه خود خدمت به نظام را داشتند رد صلاحیت شدند. این رد صلاحیت تنها مربوط به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت نیست بلکه بسیاری از چهره‌های اصول‌گرای معتدل هم از صحنه رقابت حذف شدند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه جریانی به سه هدف طراحی شده به دنبال شرکت نکردن مردم در انتخابات و تضعیف دولت و فتح مجلس هستند: برای اولین بار در سه سال گذشته در صداوسیما گفت‌وگوهایی منتشر می‌شود که به نوعی مردم را به عدم مشارکت در انتخابات ترغیب می‌کند. صداوسیما به مردم پیام می‌رساند که چه فایده‌ای دارد در انتخاباتی شرکت کنیم که نماینده‌های مجلس نمی‌خواهند به مشکلات ما رسیدگی کنند و این از عجایب انتخابات است.

وی ادامه داد: آنها در گام بعدی دولت را هدف قرار داده‌اند تا برجام را بزنند. این جریان مایل نیست توفیقات دولت ادامه پیدا کند. این جریان تلاش می کند دولت روحانی را یک دولت چهارساله معرفی کند. گام بعدی این جریان، فتح مجلس و فتح دولت آینده در انتخابات سال ۹۶ است.

حق شناس افزود: «بدین منظور ایده ائتلاف ۴ ضلعی ارائه شد که یک ضلع آن اصلاح طلبانی بود که تایید صلاحیت شده بودند. ضلع دوم حامیان دولت و ضلع سوم چهره های کارشناس و مستقلی بودند که توانمندی لازم برای تقویت حوزه های تخصصی مجلس را دارا بودند. ضلع چهارم بخشی از اصولگرایان معتدل که در گذشته نشان داده بودند پای دولت ایستاده اند و با تندوری مقابله می کنند که از جمله آنها آقایان مطهری، لاریجانی و کاظم جلالی بود«

وی تصریح کرد: «لذا به نظر می رسد فهرستی که اکنون اصلاح طلبان ارائه دادند دقیقا این ایده را عملیاتی می کند چنانکه از قبل گفته شد به جای پیگیری تحقق مجلس اصلاح طلبان باید یک مجلس اصلاح طلب را ایجاد کرد.»

حق شناس در پاسخ به سوالی در مورد ناشناخته بودن برخی اعضای لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس تهران گفت: «به هر حال این راهکار تنها راهکار پیش روی اصلاح طلبان بود؛ چرا که در مرحله اول بررسی صلاحیت ها تنها ۴ نفر تایید شدند و در مرحله بعدی هم چند نفر همچون الیاس حضرتی و محمدعلی وکیلی اضافه شدند«.
وی افزود: «با توجه به راهبردی که اصلاح طلبان داشتند طبیعی بود که لیست را ۳۰ نفره ببندند و از مردم هم خواسته شود که به لیست کامل رای دهند.«

حق شناس :تصریح کرد من این لیست را لیست پیروز انتخابات می دانم و معتقدم حتی لیست درجه سه اصلاح طلبان نیز توان شکست لیست درجه یک اصولگرایان را دارد.«

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: مردم باید به پای صندوق‌ها بیایند و با حضور یک پارچه در دفاع از حق الناسی که رهبری اشاره کردند برای جلوگیری از انحصار، گام دوم را بعد از گام اول که در ۹۲ برداشته شد، محکم‌تر بردارند.

حق‌شناس تصریح کرد: هفتم اسفند ماه و حضور مردم نه به تمامیت خواهی، نه به انحصار، نه به فساد گسترده و نه به بازگشت دوباره احمدی نژاد و طرفداران اوست.

نوشته حق‎شناس: حضور مردم در انتخابات، نه به بازگشت دوباره احمدی نژاد و طرفداران اوست/ لیست درجه سه اصلاح طلبان لیست درجه یک اصولگرایان را شکست می دهد اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

اخبار دنیای دیجیتال

اخبار کارگران

Comments are closed.