تابش آفتاب در اغلب مناطق کشور از یکشنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارش و برف مناطق مختلف کشور را در روزهای آینده تشریح کرد و گفت: با خروج سامانه بارشی از کشور، اغلب مناطق کشور در روز یکشنبه آفتابی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه ، افزود: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی در روز جمعه بارش خفیف باران در استانهای گیلان، مازندران و گلستان و بارش باران و برف در استان خراسان شمالی رخ می دهد .از بعدازظهر جمعه از میزان بارش در سواحل کاسته می شود. از اواخر وقت این روز فعالیت بخش دیگری از این سامانه بارشی، سبب آغاز بارش باران و برف پراکنده در شمال غرب می‌شود.

وی افزود: بارش در این منطقه در روز شنبه ادامه می یابد و به سواحل غربی خزر و البرز غربی نیز گسترش می یابد. با حرکت این سامانه به سمت شرق، از بعدازظهر از میزان ناپایداری درشمال غرب کاسته شده و بارش باران و برف درمناطق البرز مرکزی و البرز شرقی و استانهای مجاور آنها رخ می‌دهد. با خروج این سامانه از کشور، اغلب مناطق کشور در روز یکشنبه آفتابی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش دید افقی در مناطق غرب و جنوب غرب کشور خبر داد و افزود: در روز شنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و خیزش گرد وخاک در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور گرد وغبار و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای پایتخت نیز گفت: آسمان تهران در روز جمعه، صاف به حداکثر و حداقل دمای ۱۶ و ۷ درجه سانتیگراد و در روز شنبه، ابری در ارتفاعات بارش پراکنده با حداکثر و حداقل دمای ۱۵ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نوشته تابش آفتاب در اغلب مناطق کشور از یکشنبه اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

پرس نیوز

ورزش و زندگی

Comments are closed.