اولین نشست کتاب‌خوان ویژه زندانیان اراک برگزار شد

اولین نشست کتاب‌خوان ویژه زندانیان استان مرکزی با معرفی کتاب‌های نهج‌البلاغه نوین، پنج پنجره بوی گل، داستان یاران پیامبراسلام(ص)، نامیرا و … برگزار شد.

به گزارش(ایکنا)، از استان مرکزی، اولین نشست کتاب‌خوان ویژه زندانیان با همکاری اداره زندان‌های مرکزی و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک و با حضور کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، جمشیدی مدیرکل زندان‌های استان، ونکی رئیس زندان مرکزی اراک و مددجویان خانم و کارمندان زندان روز گذشته، ۲۷ بهمن در بند نسوان زندان مرکزی اراک برگزار شد.
زهرا رضایی، کتابدار کتابخانه شماره یک اراک درباره برگزاری این برنامه به خبرنگار ایکنا گفت: هدف از اجرای نشست کتابخوان بند نسوان افزایش میزان خدمات کتابخانه‌ای به زندانیان، رشد و تقویت عادت به مطالعه و کتابخوانی، غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان و افزایش اطلاعات و کمک به زندانیان برای بدست آوردن شرایط مطلوب برای بازگشت به زندگی در اجتماع می‌باشد.
رضایی افزود: در شرایطی که تنها سرگرمی مفید و مؤثر برای زندانیان خواندن کتاب به نظر می‌رسد، افزایش فعالیت‌های فرهنگی در عرصه اصلاح و تربیت زندانیان نقش مؤثری دارد و کتاب و کتابخوانی باعث تحول فرهنگ اجتماعی شده و بی‌شک در کاهش جرائم نقش بسزایی ایفاء خواهد کرد.
بنابراین گزارش؛ در این نشست ۱۰ بانوی مددجو کتب مورد علاقه خود را ارائه دادند از جمله؛ «نهج‌البلاغه نوین» که شامل تمامی جملات امام علی(ع) در آثار دیگری غیر از نهج‌البلاغه است، همچنین کتاب «جلوه‌های نماز» نوشته حسین اسعد که به بیان ارزش و عظمت نماز و نماز در آیینه حیات انبیاء و معصومین(ع) می‌پرازد.
کتاب «پنج پنجره بوی گل» نوشته محمودپور وهاب که داستان پنج تن از یاران پیامبر(ص) را در قالب پنج پنجره بیان می‌کند ابتدا درباره یاسر و سمیه و چگونگی پیوستن آنها به اسلام و پسرشان عمار سخن می‌گوید سپس به داستان ابوذر، مصعب‌بن عمیر، عبدالله و معاذ می‌پردازد، همچنین کتاب «۱۴معصوم(ع)» نوشته فاطمه قدیری نیز که به داستان‌هایی پندآموز از زندگی پیامبر(ص) و ائمه(ع) اشاره دارد توسط یکی دیگر از بانوان مددجو معرفی شد، کتاب «نامیرا» نوشته صادق کرمیار نیز در این نشست معرفی شد.

نوشته اولین نشست کتاب‌خوان ویژه زندانیان اراک برگزار شد اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

دانلود موزیک

خبر فرهنگیان

Comments are closed.